McKinsey: “E-Posta pazarlaması Facebook ve Twitter’dan 40 kat daha etkili”

İnternet kullanıcılarının yüzde 15‘in üzerinde bir bölümünün aradığı ürün ya da hizmeti organik olarak bulup satın alma yapıyor. E-posta pazarlaması kanalıyla kullanıcıların satın alma yapması da 2010 yılından itibaren büyük bir ivmeyle artışa geçmiş ve şu an yüzde 7seviyesinde seyrediyor.

Facebook ve Twitter gibi sosyal medya kanallarının müşteri ile iletişim halinde olmak, marka oluşturmak ve son gelişmelerden müşterileri haberdar etmek noktalarında önemi yadsınamaz. Ancak konu müşteriyi satın almaya yönlendirmek olduğunda herkesin gözünde bir ‘klasik’ haline gelen e-postalar, 40 kat daha etkili oluyor.

İnsanların yüzde 91′i her gün e-posta kutusunu kontrol ediyor

McKinsey’nin verdiği bilgiye göre ABD’de insanların yüzde 91‘i e-posta’larını günlük olarak kontrol ediyor. Bu arada e-posta pazarlamasında ise kuşkusuz mobil uyumluluk, kişiselleştirilmiş içerik ve kapmanya için özel olarak hazırlanmış açılış sayfaları gibi konular öne çıkıyor.

Orta vadede de bu gibi kriterlere dikkat edildiği taktirde e-posta pazarlamasının sosyal medya kanallarına göre müşteriyi çok daha fazla satın almaya yönlendireceği tahmininde bulunabiliriz.

Kaynak : Webrazzi